Petra Zupančič

Pri svojem delu se predvsem rada ukvarjam z vprašanjem Iz kje izhaja gib in kaj ga vodi, ter kako sem lahko iskrena s svojim plesom. Svoj klas vodim preko sodobnega plesa, preko improvizacije,kontakta z drugimi,floor workom, in raznimi drugimi tehnikami. Verjamem da med tem ko podajam znanje, hkrati tudi prejmem ogromno novih informacij od cele skupine. Zato smatram učenje kot celoten proces izmenjave in skupnega sodelovanja. Rada odkrivam nove možnosti (ki jih je neskončno!), vas vodim do poglobitve v telo ter odpiram nove situacije.

Dosežki in kompetence

Kot najstnica in predstavnica Kazine sem bila večkratna državna, evropska in svetovna prvakinja. Na svetovnih prvenstvih sem 3x zasegla prvo mesto kot solistka v show plesih, 2x v kategoriji modernih plesov, od tega enkrat s svojo lastno koreografijo, prav tako pa sem tekmovala v parih, malih skupinah in formacijah, kjer smo pod vodstvom Mitje Popovskega zasegli vrhunske rezultate. Plesna Zveza Slovenije mi je v mojih tekmovalnih letih dodelila večkratni naziv Solistka leta in priznanja za posebne dosezke. Leta 2010, med šolanjem, sem bila povabljena v Francijo, v mlado predprofesionalno plesno kompanijo EUROPADANS, kjer smo gostovali s predstavami Aleksandra Ekmana,Jiri Kyliana,Mats Eka, Alwin Nikolaisa in drugimi koreografi po celi Franciji-pol leta. Leta 2011 sem zastopala Slovenijo na Evroviziji za mlade plesalce na Norveškem, in nasi državi priplesala drugo mesto. Prav tako sem sočasno v srednješolskih letih obiskovala Konseravtorij za balet in tudi tam zasegla srebrno priznanje na Slovenskih baletnih tekmovanjih TEMSIG, posebno nagrado žirije na mednarodnem baletnem tekmovanju v Parizu(Youth Grand Prix) in Rimu(Premio Roma) za izvrstno izvedbo koreografije. Po šolanju sem leto dni ustvarjala s slovenskim koreografom Gajem Žmavcem in nastopala v sklopu DBUSja, ter bila leta 2012 del predstave Rosane Hribar in Gregorja Luštka :Korak v dvoje, s premiero v Novem Mestu. Leta 2014 sem se preselila v Nemčijo zaradi dobljene pogodbe,službe v plesnem Teatru v bližini Dresdna. V treh letih sem plesala v delih različnih svetovno znanih koreografih v modernih in sodobnih plesih(Henrik Kaalund, Evangelos Paulinos) in raziskovala ter poglabljala svoj plesni besednjak, ki se je drastično pomikal v sodobno, eksperimentalno smer. Leta 2015 sem ustvarila kratko koreografijo-trio za naš teater, ki je bila kasneje predstavljena tudi na Gala večeru v Dresdnu. Avgusta 2017, po prekinitvi pogodbe s teatrom na lastno željo, sem začela ustvarjati s free lance sodobno plesno sceno v Dresdnu in Nurenbergu, s solo predstavami in skupinskimi deli pod vodstvom Cindy Hammer, Daniele Lehmann… Februarja 2018 sem učila workshop/delavnico sodobnega plesa na Japonskem, kjer sodelujem s prijateljico in koreografinjo.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Začetki in izobrazba

Plesno pot sem začela v Kazini, pod vodstvom Mojce Uršič in kmalu prešla pod okrilje Mitje Popovskega. Leta 2006 sem se vpisala tudi na nižjo baletno šolo in nadeljevala izobraževanje na Konservatoriji za glasbo in balet Ljubljana ter maturirala 2012(sočasno z gimanazijo Bežigrad). V teh šolskih letih sem se izobraževala na mnogih poletnih seminarjih doma in v tujini: Tri poletja na intenzivnem seminarju na Nizozemskem, NDT(nederlands dans theater), kjer sem poglobila svoj odnos do telesa, bila soočena z improvizacijo in svetovno znanim repertoarjem(Crystal Pite, Paul Lightfoot..), udeleževala sem se tudi Plesnega poletja v Novi Gorici, pod vodstvom MNcompany. Po končanem baletnem izobraževanju in modernih plesih v Kazini me je pot vodila v službo v Nemčijo, kjer sem dobila nov vložek in plesno znanje predvsem s poudarkom na sodobnih plesih ter improvizaciji. Vodili so me razni plesni pedagogi in koreografi:Damien Gmur, Christina Mertzani, Wagner Moreira. Po tri-letnem angažiranju v plesni kompaniji sem se odločila za prestop in investiranje v dodatno znanje sodobnega/eksperimentalnega plesa. Zato sem se poleti 2017 vpisala v intenzivni tro- mesečni program PORCH-Ponderosa s poudarkom na improvizaciji, koreografiji in performancu v bližini Berlina pod vodtsvom Marie Scaronni, Petra Pleyera,..Pozimi pa še v dvo mesecni program SMASH prav tako v Berlinu z intezivnim eksperimentalnim pristopom do telesa, umetnosti in sočloveka. Spomladi 2018 pa sem dobila tudi naziv Tuina maserke(tradicionalna kitjaska masaža- energija, meridiani) in tako dodala nov vpogled v telo ter odnos do njega.

Področje dela
V Kazini poučujem balet začetnike in plesalce – predvsem otroke in mladince, vodim pa tudi odprte klase sodobnega plesa, saj želim pridobljeno znanje deliti z vsemi slovenskimi plesalci.

Osebno
Sem dokaj mirna, pozitivna oseba, ki se najbolje počuti nekje v tihi čudoviti naravi ali pa na tleh plesne dvorane. Zanima me predvsem odnos do sočloveka, odnos do samega sebe ter telesa. Umetnost tega unikatnega življenja vidim v vsaki mali transformaciji in ples je moj medium s katerim lahko izrazim neizrečeno misel oz. stanje. Izražam se tudi z risanjem, igranjem klavirja,…V vsakem srečanju z novo osebo vidim potencial in obožujem to izmenjavo nevidnih energij, ki nas povezujejo s celim vesoljem. Verjamem da se vse zgodi z razlogom, tako dobro kot slabo, in čeprav mi je ta razlog nepoznan se rada igram s to mislijo in se prepustim toku, navsezadnje Kaj ne bilo dolgočasno če bi vedela kaj bo prinesel jutrišnji dan? Mislim da ja!